To co prawda forum o tematyce filmowej, ale ciekawi mnie, jakie są wasze ulubione
kawałki Bowiego. Ja uwielbiam Life on Mars, Rock'n roll suicide, sorrow.. ale najlepsza
moim zdaniem to modern love.
Ja uwielbiam Golden Years, Station to station, Sound and vision, Hearts filthy lesson, Blackout, Joe the lion. Moje ulubione płyty Bowiego to: Low, Station to station, Young Americans, Outside, Heroes.
Doceniłam też niedawno 'Slow Burn' z 'Heathen'. Album nie rąbie za bardzo po uszach na starcie, ale ten kawałek jest solidną pracą głosem.
Trudne jest wybranie tych ulubionych utworów Bowiego. Ale jak miałbym wymienić po albumach to byłyby to: "The Rise and Fall of Ziggy Stardust and the Spiders from Mars", "Young Americans", "Station to Station" oraz "Scary Monsters (and Super Creeps)".
Kocham Bowiego całym sercem i nie będę oryginalna pisząc, że trudno wybrać, ale... Station to Station.
Heroes, Space Oddity, Moonage Daydream, Starman, Cat People (Putting Out Fire), Let's Dance, As The World Falls Down, The Hearts Filthy Lesson, I'm Deranged, Something in the Air. Do słuchania przede mną jeszcze i tak dużo. Uzbiera się.
Z ostatnich dwóch albumów - The Next Day, The Stars (Are Out Tonight), Love is Lost, How Does the Grass Grow, (You Will) Set the World on Fire, Blackstar, 'Tis a Pity She Was a Whore, Lazarus, Girl Loves Me, I Can't Give Everything Away.
Teudno wybrać kilka kawałków spośród tak wielu świetnych utworów, ale moje ulubione to: life on Mars?, Ziggy Stardust, Rebel Rebel (pierwsza piosenka Bowiego, którą polubiłem), Panic in Detroit, Always crashing in the same car, Ashes to Ashes. A na pierwszym miejscu umieściłbym Station to Station. Swoją drogą, zaskoczyło mnie, że kilka osób już ją wymieniło, dotychczas sądziłem, że jest ona raczej niszowa ;)
Jeśli chodzi o albumy, to (podając trójkami, bo nie jestem w stanie się zdecydować):
1. Station to Station, Ziggy Stardust, Hunky Dory
2. Low, Heroes, Aladdin Sane
3. Scary monsters, Diamond Dogs, Young Americans
Muszę jeszcze posłuchać kilka razy "Blackstar" by zdecydować o jego pozycji, ale to zdecydowanie najlepsza płyta Bowiego od "Scary Monsters" z 1980.
David Bowie,którego słucham od trzydziestu kilku lat,jest dla mnie największym artystą we współczesnym świecie,dlatego też moje odczucia ,jeżeli chodzi o jego twórczość ,są bardzo subiektywne.Podoba mi się dosłownie wszystko,i niemożliwe jest wybrać tę naj...Musiałbym z każdej jego płyty wybrać po dwa,trzy utwory,czym zanudziłbym wszystkich czytających.Myślę,że wszyscy wielbiciele jego talentu mają ten sam problem.Ponieważ jest to jednak forum filmowe,to dla mnie najlepsza rola Davida Bowiego,to starzejący się w ekspresowym tempie wampir w "Zagadce Nieśmiertelności",a muzyczna strona utworów filmowych Ziggiego to" I`m Deranged",pojawiający się w końcowych napisach "Zagubionej Autostrady"Davida Lyncha.Połączenie migających pasów na nocnej szosie z muzyką Bowiego daje efekt ,który każdy jego wielbiciel musi znać.Polecam przerobić to na własnej skórze,w samochodzie na pustej szosie o trzeciej w nocy-wrażenia niezapomniane...Pozdrawiam wszystkich fanów Starmana
David już na zawsze pozostanie dla mnie autorem... najwolniejszej piosenki dyskotekowej pt. "Let's dance" (do dziś nie mogę pojąć jak można tańczyć przy czymś tak... wolnym:-)
Ale za to go wprost uwielbiam:
"Changes"
https://www.youtube.com/watch?v=hNnIWwI8tj0
i za tańczącą Frances Ha
https://www.youtube.com/watch?v=4n9MLbpmyWE
za duet z Freddiem
https://www.youtube.com/watch?v=YoDh_gHDvkk
Tiną
https://www.youtube.com/watch?v=6yQMYtjDrm8
i Patem Metheny (do wspaniałego filmu Johna Schlesingera "Sokół i Koka" z Seanem Pennem i Timothy Huttonem)
https://www.youtube.com/watch?v=MJRF8xGzvj4
za udział w "STATYSTACH" i piosenkę dla Andy Millmanna
https://www.youtube.com/watch?v=ge7S6-Ta3yg
i za "Warszawę"
https://www.youtube.com/watch?v=9Gy94N_mcWs
i "Prestiż"
https://www.youtube.com/watch?v=88_6SQKuTHk
"Heroes", "Ashes to ashes", "This is not America", "China girl" - też dają radę!.
Zaiste każdy ma swojego Davida.
"FAME"!
https://www.youtube.com/watch?v=Whcgt_NBT30
Ciężko powiedzieć, ale chyba moimi ulubionymi będą Life on Mars, Station to station, Space oddity, Warszawa, Modern Love no i oczywiście Blackstar :)
Trudno wybrać tylko jedną lub chociaż kilka. Do luźnej listy ulubionych kawałków dodałbym też (po selekcji tych najbardziej oczywistych):
'Slow Burn', 'New Killer Star', 'South Horizon', 'Time', 'The Supermen', 'Sorrow', 'Valentine's Day', 'Neukolln', 'Art Decade', 'Station to Station', 'Blue Jean', 'Look Back in Anger', 'The Stars (Are Out Tonight)', 'Fashion', 'The Prettiest Star', 'Rubber Band', 'I'm Deranged'.